bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Tabata träning med fokus!

04 juli 2012

Tabata träning med fokus!

Ouh yes, tabata träning idag fokusering på ben, rumpa och mage. Jag har nämnt det för i bloggen och du kan hitta tabata övningar på länken. Så kommer programmet att se ut ungefär:

10 min uppvärmning (gå, jogga, motionscykel)
4 min (20sec workout +10 sec vila x 8 ggr) knäböj + skivstång
1-2 min vila
4 min utfall mot bänk (4 st höger och 4 st vänster)
1-2 min
4 min saxhopp (bra för core och armar)
1-2 min
4 min planka med spiderman lyft (jag kallar den så) du drar knäna till axlarna i en plank position
1-2 min vila
4 min höftlyft med vikt
1-2 min vila
4 min bicycle crunches (obs! skuldrorna alltid upp från mattan)
1-2 min
4 min upphopp på bänk eller två stepbräder
1-2 min
4 min sidoplankan med höftlyft.

LÅÅÅNG STRETCHNING efteråt.


Ciao/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar