bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Se dig själv i spegeln

27 juli 2012

Se dig själv i spegeln

är kanske inte rolig för många av oss.  Jag läste en blogginlägg av en som tränar ganska mycket och testar träningar osv. ni hittar den här. Jag blev så ledsen när man läser inlägget om att varför är hon tjock och tränar så mycket, var är resultatet? Och då kom kommentaren som hon har hittat på en finsk blogg.

Jag vill komma till detta att vi har olika gener, kroppsbyggnader osv. Jag skulle dö för ett fint slät hy och inte min acne hy men jag får acceptera hur jag ser ut. När man har kämpat mot acne, gått på dyra behandlingar, antibiotika, piller så tröttnar man och acceptera att jag ser ut så här. Alla har inte råd att gå på ny teknologiska behandlingar.

Ett mål som många vill se ut som en kändis. Men då måste man landa tillbaka till verkligheten, tillbaka till hur vår kropp är uppbygd är det möjligt att 178 cm tjej kan se ut som en som 168 cm. Realistiska mål och hur vi mår själva, att vi mår bra och att vi är lyckliga.

Alla har vi ett bagage som hänger med oss under åren. Vi är kanske inte stolta över det som vi har gjort men det är en del av dig. Sluta döma andra för du skall tänka hur du var och vad du gjorde som kanske fick människor att döma dig. Glöm inte den person du var och den du är idag. Vi lär oss av varandra och speciellt av sig själv. Sluta döma, börja leva.


Älska dig själv och ge aldrig upp//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar