bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Dance!

26 mars 2011

Dance!

Har varit i jobb som cirkeltränings ledare på gymmet i min hem stad idag och sen handla mat med morsan. Sedan var en sväng till älskade mormor. Underbar människa min mormor är, jag älskar henne. Bakat två kakor idag, sandkaka och rull/drömtårta för att följer aldrig recept ut utan kommer att på något annat att sätta i mina bakverk men det bruk alltid bli bra iallafall.

Vet inte vad som står på programmet ikväll men något dyker väl så småningom upp, blir ensam ikväll eftersom min älskade så åker i jobb. Inte lika kul när han åker men inkomst som inkomst. Någonstans måste pengar komma in.

Min rubrik idag så är något jag älskar att göra, dansa. Jag dansar när jag kokar mat, i duschen nästan alla ställ förutom när jag sover. Dansar t.o.m. framför spegeln. Har som en fundering att utbilda sig inom dans för det är så otroligt roligt men det återstår att se vad framtiden säger. För det är så mycket jag vill. Och jag brinner för att få människor att må bra och egoboosta dem. Minns en gång när vi var från gymnasiet på svansjön i Björneborg eller Seinäjoki alltså balett och jag tyckte det var så underbart att titta på deras rörelser och känslorna i pjäsen kanske något ljus gick upp då.

bilden är från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar