bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Blowdry?

24 mars 2011

Blowdry?

Är i min lägenhet i stan för tillfälle och ska fixa ihop en lunch till mig före jag sticker iväg till gymmet, sedan
kvällskola. Man kan få en riktig blowdry därute idag, tyckt jag fick en snygg volym i mitt hår när jag var till skolan än sväng i morse eller så inte. Körde två grupptränings pass igår, trodde förstås jag skulle mista humöret att dra två pass att hålla minen fast man e dödstrött men jag va inte alls det så de va helt amazing! Älskar mina deltagare eftersom de lever sig in ibland men vi finländare har svårt att komma ur "comfort zone" jag menar att släpp lös, tjoa och tjima lite att verkligen ha roligt för ingen tittar på dig på gruppträningen för man e ändå så insatt på de man själv gör.

Har många tjejer som inte vågar komma sig till något gym och så eller helt enkelt för lata. Jag förstår dem som inte vågar och inte har kunskap, jag har varit en sån men man kommer ingenstans om man inte prova sig till fram. Mina första år när jag började träna, gjorde jag allting fel men efter åren lär man sig alltid något nytt. Det är just det här orden "jag kan inte" som tränger in i folks hjärnor och det är så fel (sorry folks!) men som Josef Nunéz sa åt oss på en föreläsning att alla kan bli cirkusakrobater (och ja det kan vi). Det är bara ens tankesätt som måste ändras. Tänk positivt och ni kommer längre i livet!

Jag såg Mark Levengood på mitt gym igår, tänkte nästan gå in i dörren för jag trodde inte det var sant. Tänk vad konstigt att man typ tappar hakan när man ser en kändis. De är faktiskt bara normala människor som du och jag. Så nästan gång skall jag inte gå in i dörren för en kändis.

Ha en skön torsdag!


Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar