bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Produktiv söndag

09 mars 2014

Produktiv söndag

Vilodagar brukar va ganska produktiv och får släppa alla måsten för en stund.Oftast kommer mycket ideér under de dagar och man skulle behöva ta vara på.

Succé idag var i alla fall min blondikladdkaka gjord på Bönor och protein. Ingen eftersmak och ingen bön smak. Mycket nöjd och jag delar med mig förstås.

Recept:
1 pkt gogreen vita bönor (ca 170 gram)
2 ägg
1-2 nypor vaniljpulver
1 skopa protein pulver (använde vaniljsmak av raw protein)
½ tsk bakpulver
Ca 1dl kokosocker
2-3 msk kokosolja (Smält)

Mosa vita bönor och rör ihop med äggen till en slet smet. Sen kokossockret och sen bakpuvler, proteinpulver. Kokosolja som är smält hälls i sist. Rör om och häll det i en form.
175 grader i 5 minuter men kan vara längre.

Frosting:
2 äggvitor
några dropar citronsaft
1 msk sukra melis
1 dl kokossocker

Vispa äggvitor och citronsaften hårt tills den blir vit och vispa ännu häll sukrinet och sen efteråt kokossockre. Vispa tills det hårdnar och sockret har smält.

När kakan har svallnat så för att lite kladdigare så ta lite vaniljpulver, kokosolja och pensla över kakan. Sätt frostingen över och ät! Rosta lite kokosflingor om man vill.

Bevis på marängkrämen faktiskt är en maräng. Jag trodde faktiskt inte att den skulle bli maräng för förra gången misslycka jag med den. Ge inte upp, ibland går det. :)

I nya Hälsa och Fitness hitta jag också ett glutenfritt bröd! Gott blev det. Hade inga äpplen så jag satt riven morot och en halv pressad apelsin istället. Receptet skriver jag inte här utan de får ni titta i tidningen istället.



Mycket info men det som jag använde i kladdkakan så är warrior blend (hemp, ärt och tranbärsprotein). Smakar bra sött men har en lite udda eftersmak. Men helt växbaserad utan soja. Så den funkar bra för mig. Sen att få i sig mera grönt och kan användas som detox också, Supergreens finns i olika nätbutiker eller de som säljer holistic eller helhetshälsan. Inte fy skam smak men den som är kräsen blanda den i en smoothie eller juice.

Proteinet är köpt på Iherb och andra produkter som nämns senare i bloggen. Måste testa först. 

Måndag imorgon och StepBody! I'm so happy :)
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar