bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: GODIS!

09 november 2013

GODIS!

Hitta ett riktigt bra recept på chokladgodis med krisp, ni hittar här. Jag har ändrat på mitt lite men gott var det.

Mitt recept:

2 dl quinopuffar (finns på ekosoppi i Vasa)
ca 1 dl kokosflarn (finns även på ekosoppi)
2 msk kokosolja
½ tsk maca pulver (kan uteslutas)
2 msk raw kakao
1-2 msk honung/agave
några nypor vaniljpulver
en nypa salt

175 grader och rosta både kokosflarnen och quinoapuffarna ca 10 min, låt dem svallna sen på plåten. Rör ihop resten av ingredienserna. Rör smeten med puffarna och flarnen och klicka ut dem på en plåt. In i kylen en halv timme. Sen är det bara att mumsa i sig! :) Ekologisk, raw och glutenfritt godis

EIS-scanning igår och jag fick svar på mina frågor. Det kommer att bli glutenfritt i en månad och se om min magen stiller sin ro. Försöker ta det lugnt och inte stressa i onödan eftersom min kropp är försurad också så jag skall tänka om min kost helt enkelt. Men jag kommer att prata mera om scanningen när jag får mina svar.

Om ni är intresserad av EIS-scanning så finns det på Wasa Wellness så mysigt ställe i Vasa. Rekommenderar verkligen det.

Men... Peace out!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar