bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: EIS Scanning

17 november 2013

EIS Scanning

www.helhetshalsa.se
Som sagt för några veckor var jag till Wasa Wellness på en EIS-scanning för att just kolla upp om jag har brist på någonting i kroppen eller hitta något som inte stämmer överens med min kropp. Jag hade haft grymma kramp liknande smärtor i magen som ha tagit ner tempo och energin i både kropp och knopp. 

Fick som sagt ett mycket bra utlåttande av maskinen och hon som hade hand om EIS-scanningen. Mina värden visade bra (även som hos läkaren) men det fanns en hel del i magen som visade att jag hade en infektion pga. vattnet utanför och innanför organen var olikt. Tänker inte gå in på något speciellt men jag blev rekommendera på en glutenfri kost. Så man kan alltid testa sig fram vad som gör en att må bättre igen. 

Kropps pH värdet var inte heller riktigt bra eftersom det måste kom från stress helt enkelt som jag tydligen har haft. Även jag kom på mig själv att jag var stressa och pressa i flera månader och även som vi människor gör trycker ner oss själva och vill vara superwomen. Som sagt efter scanningen fick man absolut en tankeställare som även kommer att nämnas.

Är man skeptiskt till scanningen så kan man ta gör samma prov hos en läkare och se om han kommer till samma resultat.

Efter någon månad skall jag kolla upp mig igen och se om något har blivit bättre. So stay tuned. Visste ni förresten att nästan 50% av läkare i Tyskland använder sig av EIS scanningen? Nu vet ni. :)

Som ni har sett på bilden så går det ut att bli scannad men man ska inte ha druckit kaffe den dagen och inte ha något metall på sig.

Kram
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar