bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Sjukstuga

28 oktober 2013

Sjukstuga

Började efter torsdagens timme. Mådde inte så bra så jag gick och la mig nästan direkt när jag kom hem. Fredagsjobb på banken, som gick till sist att jag fick lov att åka hem. Magkramp hela fredag, inte som maginfluensa men otroligt kramp (har hänt förut) men någon tvinga i mig mat som resulterat vidrigt men bättre i magen. Inga detaljer.
Hela helgen har man sovd, ingen matlust och en fästman som har invalid stämpeln också, sväld fot. Det har varit som en sjukstuga helt bokstavligt. Nu börjar jag och han bli bättre. Jag har börjat våga äta igen men tyvärr kraften att vara på jobb och hålla timmar är inte riktigt bra så jag är tillbaka imorgon både på jobb och pilatesinspirerad motion.
Inte kul när man blir insjuknad men man får kanske en tankeställare att man kan kanske inte stressa på heller som höna och tro att man superwomen, klarar allt. Kroppen brukar oftast säga till först när det räcker.

Att inse att man hinner inte med allt och att stressa sig över saker man inte hinner med. Man måste bara lägga det åt sidan och planera bättre. Klart jag var lite uppgiven eftersom jag såg framemot att få åka ner till Helsingfors på kvartalsutbildning för Piloxing och få veta nya saker. Nya tåg kommer väl?
En sak som man kanske har svårt med att acceptera ändringar i mitt liv. Våga acceptera hur du är, vem du är, hur du ser ut.

ÄLSKA DIG SJÄLV FÖR DEN DU ÄR. Ända som kan skada dig är dig själv.

Gå på magkänsla ;)
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar