bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Myofascial Release

22 september 2013

Myofascial Release

Äntligen har jag köpt den skönaste foam roller och massage roller. Har testat dem så där smått efter har kommit hem efter mina timmar. Idag körde jag ett från Casalls app T.O.D. Helt super känner mera avslappnad i musklerna. Jag rekommenderar för dem som känner sig styv och behöver få sin blodcirkulation igång. Man kan också använda dem till core övningar i alla fall den längre rullen.
Vad gör den här rullen för en? Minskar spänningar i musklerna och ökar kroppens rörlighet. Det gör också andra saker för kroppen:
- Förbättrar muskelkvaliteten 
- Förbättrar elasticiteten - Minskar spänningar i överaktiva muskler- Minskar/tar bort ärrvävnad och sammanväxningar- Minskar påverkan från triggerpunkter, läs vad en triggerpunkt är- Korrigerar obalanser i muskulaturen- Ökar mobiliteten och ökar rörelseomfånget- Möjliggör för de olika lagren av hud, fascia och muskel att glida bättre mot varandra.


15 min program på casalls app för iphone och jag tror de har för android också. Rullarna hitta jag på sportia i vasa 29.90€ respektive 39,90€.


Rulla på!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar