bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Ånger&Rädsla

04 september 2013

Ånger&Rädsla

Den här tema så kom jag på när jag var ut på en powerwalk en söndag dag och lyssnade på en podcast från Jillian Michaels (ni vet hon som är PT t.ex. Biggest Looser). Hon är riktigt rolig att lyssna på och kommer rätt smarta saker ur henne. 

Ånger och rädsla är något som hör ihop på något sätt. Rädsla är något som kan vara en kort stund och gör en starkare, ånger så kan sitta i länge. 

Jag menar rädsla är ta kontroll över saker och ting, prova nya saker. Jag minns min första spinning timme som var för ca. 6 år sedan. Jag var så nervös och så rädd, kallsvettas man inte kan förklara men efter det har man kommit en bit på vägen. Starkare och självförtroende växte. Samma sak gäller förhållande att våga säga det man tycker även om rädslan är där så är den bara där en kort stund. Va tror ni?

Ånger, finns mycket man ångrar. Något man frågar sig varför gjorde jag inte det som kunde ha varit något? eller skadad relation som man ångrar varför man inte sa de man skulle ha sagt. Man skall inte ångra inget men jag tror nog någon vet den känslan av att ha varit rädd och sen ångrat sig för att man var rädd den korta stunden. Låter konstigt för vissa och någon känner igen sig.

Rädslan är något vi hanterar på ett eller annat sätt, att kunna vara stark och kunna våga säga, göra det som känns bäst för en själv att våga vara stark. Gör man ett misstag så har man gjort det man lär sig, men ångrar man länge efteråt med det? Nej. Däremot något man skulle ha gjort och inte gjorde det känns längre.

Lyssna på Jillian Michaels podcast, rekommenderas om man har lite knasig humor men ändå får bra tema på kropp och knopp. 

Le åt dig själv och din kapacitet. Nu kör vi.
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar