bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Piloxing Barre

25 augusti 2014

Piloxing Barre

Inne på mina andra och sista semester vecka. BU va tråkigt men ska försöka njut av veckan. Försöka umgås mera med vänner och bekanta. För snart är fullt ös igen och det älskar jag ju förstås men social enstöring som man är så vill det här kaffedrickande med vänner och familj lida lite under dessa perioder. Älska livet som det är helt enkelt!

Var nere till Helsingfors ihelgen för att prova på nya Piloxing Barre och förstås updatera mig lite inom den nya koreografi för själva Piloxing. Himo Club som jag var på och Master trainer Svetlana Pihlman höll låda. Härlig person med mycket krut gillar henne stark och blev lite egoboosta att få vara hennes show girl brevid henne under Piloxing Barre timmen. Du vet när man får tänka att hon valde mig och ingen annan. De va stort för mig.

Piloxing barre är en mera balettinfluerad träning där vi har en balettstång med. Boxning och pilates är med fortfarande men istället för dans har vi balett träningen istället. Ganska lik piloxing i sin helhet men Wao va det känns i rumpa och ben än idag. Effektiv träning och roligt!Ovanlig träning men effektiv!

Skulle du kunna tänka dig träna liknande barre koncept?

Mot våren med hård arbete lär det komma något nytt i här. Men i nästa kapitel och när jag åker kommer ni att märka vad det är. I'm so excited! :)

Vad saknar ni på ert gym och vad ska ni vill prova på? Använd fantasin och inte samma gamla konditionsträningar och styrketräningar. Vad skall du vill prova som skulle kännas bra för din kropp och knopp? kommentera gärna eller email mig: ann.franzn@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar