bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Bra start

06 januari 2014

Bra start

Fick en bra start på nya året mycket dans, svett, kyla som resultera att jag blev förkyld. AjjaBajja när man har för lite kläder på sig och svettas som en gris på dansgolvet. Som min fästman sa när vi vaknade upp 1 januari båda var lika snuviga och jag drog en kommentar att jisses va vi dansade och han bara dansade?! Vi dansar ju inte vi bara hoppar ju. Det är sant ganska mycket hopp i bosnisk dans men fortfarande är det dans. :) 

Första gruppträning var ju förstås Piloxing (YeeeYeee!:)) Ny musik och några nya övningar. Men efter det fick jag bara vila. 3 hela dagar med papper, snor, vågrätt position. Hade sett framemot med styrketräning hela helgen men jag fått vila iställe. Som många som älskar att träna så kan få lite ångest att inte få gå dit när man är förkyld men man måste inse fakta att en förkylning kan vara bra för att bygga immunförsvaret också (men inte heller ha förkylning konstant då kan man börja fundera). Man måste inse att vila är nu, styrketräning får vänta. 

Kom ihåg alla som har har mål att gå ner i vikt eller andra mål, hälsostressa inte er. Sträva att ta lite i taget, quickfix och snabba resultat ger inte långavariga resultat utan lite i taget. Delmål och mål. Balans med livet. Lev livet också och utmana er i små doser för att inte bli lata. ;) Låt hjärnan jobba men också vila. Smart träning för att träna hårt. 

Jag hoppas på ett skadefri år och att älska livet som det är. Lev för de man har. Bli starkare men också smidigare. Tillägger också att tävla mot mig själv och inte tävla mot någon annan. Me Versus Me. Det jag vill med mina gruppträningar också är att de är säkrare, utmanade och roliga.

Första passet för StepBody i Närpes startar ikväll och du kan boka din tid här. Frågan till dig: Vad vill du ha utav dig själv?

Kram
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar