bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Midsommar

22 juni 2014

Midsommar

Hur har din midsommar varit? Min har varit.. Annorlunda. Har inte hunnit firat den, det har varit mycket annat som städat upp cafe/pizzerian som min fästman håller på att starta och jag hoppas om en vecka är den igång på riktigt! Det tar sin tid när vi har gjort allt själv eller han har gjort allt själv och jag har försökt hunnit vara där och hjälpt till när jag har kunnat. Så därav min frånvaro här. Men snart efter sommaren hoppas jag kan börja skriva igen.

Vad är pågång? På lördag 28.6.2014 MåBra dag i Åminne folkpark! Gå inte och missa det. Många fina föreläsningar och träningar. Jag är där med mina produkter och två klasser Core 30 min och Piloxing! Det kommer vara yoga, boxning och bungy pump.

Så mycket övning den vecka. Över midsommar fick jag faktiskt en goood sommartårta gjort på mandelbotten och kokosgrädde. Ni hittar receptet Sommartårta, ända ändringen jag gjorde med bottnen var att jag satt inte så mycket honung och i äggvite smeten satte jag ett ½ dl kokossocker istället. Men lemoncurden var super gott. Och jag satte inte heller 4 dl kokosgrädde utan 250ml (2,5dl) Testa den vettja!

Något annat? Jo! Visst älskar ni att höra klanteri berättelser. Här kommer en. Jag åkte från banken en dag, kände mig lite som leonardo di caprio i titantic "I'm the king of the world" och såg att de behövde en turare till Lady Line som spinn/core och jag tänkte yes där har jag chansen att hålla en timme som var en söndag. Då tänkte jag inte att jag skulle till Ikea samma söndag för att handla tavara åt resturangen med mamma. Nå Jag kom hem och kvällen kom. Sa åt min man att jag ska hålla en timme på Lady Line på söndag och han bara men du ska ju till Ikea på söndag. Jag bara som homer d'oh! och fick leta efter en turare igen till timmen igen. Som tur va löste det sig. Ibland är man så positiv och så man tror att man är superwomen. 

Men tjejer och killar, vi hörs igen snart! Ha det bra och njut!

Kram
/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar