bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Kära dagbok

03 juni 2014

Kära dagbok

Förlåt att jag har försummat dig så. Men livet just nu går väldigt fort och ända gången jag sitter är när jag jobbar på banken annars är jag vid gymmet, i bilen eller vid renoverings objektet.

Min hjärna tycker inte ha en lugn stund. Jag är en som kanske skulle kunna stänga av den ibland men då jag inte kan förutom då jag sover. Skulle jag inte få sova ordentligt så då skulle jag inte få något uträtta och inte heller få mat. Jag har väl aldrig fatta dem som kan jobba en hel dag och stressa på utan att äta. Får dem allt gjort som det ska? För skulle jag inte få mat eller lunch så den här fröken skulle va ett monster.

Jag gillar när det är mycket på gång men nu är det nästan i överkant men jag tror det är tillfälligt och jag hoppas mina få läsare håller ut för jag vill så gärna skriva om olika ämnen och diskutera. Jag postar ganska mycket på instagram och facebook om senaste nytt eller vad som händer i vardagen.

Där man ser att det är stökigt hemma så vet man att det upptagna med något annat, som livet! :) Jag vet en selfie men ibland måste man få ta en bild på sig själv och tänka att idag är jag snygg, jag får klä på mig något fint och sätta på högklackat. Även om man ska vara rätt städat på jobbet också men det är något med att få klä sig snygg och faktiskt få kännas sig att jag är ju faktiskt rätt snygg iallafall. När har du senast känt dig snygg? Jag hoppas att du gör det alla dagar. Kom ihåg du ska leva med dig själv ;)


Matväg har jag försökt varit kreativ och prova på något nytt. Jag lova ge ut snabb proteinsemlor. Går bra att göra en lördagsmorgon om man har lång frukost vill säga.

Du behöver ugn på 175 grader och 10-15 min
½ dl speltmjöl (grov)
1 dl fiberhavregryn (vanliga är just fine också)
3 tsk chia frön (sätt mera om man vill)
1 ägg
30 gram vaniljprotein
70 gram kvarg

Blanda torra först och sen våta tillsammans. Plätta ut på plåten och in i ugnen. Ta ut och ät dem varma. Grund receptet hittar ni från Mitt Kök. Rekommenderar sidan, finns oändligt med smarriga recept. Nyttiga som onyttiga. ;)
Tomat-batat soppan är egen krydda med chili och eko buljong. Mättande fick plus poäng av morsan men av min andra hälft inte så bra. Smaken är som baken. ;)

En notis till... En dröm kanske töntig och ganska självklart för andra men en stor sak för mig är jag får vara väggen på Lady Line. Det kan en bekräftelse för mig själv att våga drömma, en dag kan du ha allt som du har drömt om. Men att inte att glömma. Hårt arbete ger resultat förr eller senare. Sluta aldrig drömma och ge inte upp. När du jobbar som hårdast i motvind så kan vara den mest uppskattade tiden senare. Jag vill bli bättre, jag ska bli bättre på det jag gör. Ett ord till er. Vara er själva och tro på er själva. Va ödmjuk, va positiv. Jobba hårt. (Tror helt ärligt att de ha photoshopat min bild) Jag är inte så  babyface som på bilden. Hahaha!

Kärlek åt er!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar